Vinterferieskisamling for Bærum Roklubbs Juniorer

I vinterferien har våre flotte juniorer med noen seniorer og supert støtteapparat vært på skisamling. Les Øysteins reisebrev og se de fine bildene fra samlingen på Gautefall!

Vi (Stina, Anders, Ida, Caithlin, Herman, Synnøve, Sindre og Øystein) kjørte til Gautefall, som skulle være hjemmet vårt for en uke, lørdag første helgen i vinterferien. Oppholdet startet med lunsj før vi dro på en rolig skitur. Etter skituren spiste vi middag og restituerte/chilla. Søndag gikk vi en skitur som skulle vare mellom 130 og 150 minutter i sone 1-2, ca. 2,5 mil. Andre økten besto av basis ledet av Sindre og Hermann, som var veldig flinke.

Mandag dro vi ut på en 90-150 minutters tur som inkluderte 3*10 minutter Max steady State i sone 3, mens resten av turen var i sone 1-2. Andre økta var restøkt som skulle vare mellom 45-60 minutter. Tirsdag var det 130-150 minutters tur hvor vi gikk samme løype som første økten søndag. På grunn av snøfall ble denne turen litt mer krevende siden vi måtte lage våre egne spor. Andre økten besto av bevegelighet, som Synnøve ledet med «iron fist», og gjennomførte veldig bra. Tirsdag kveld var vi hos Anders G og spiste pizza, veldig hyggelig å være der. Tirsdag kom Lars, Petter og Thea med toget.

Vi ble kjempeglade da vi våknet onsdag til strålende sol, siden det hadde vært ganske grått vær de første dagene. Vi kom oss fort ut på ski for å kunne nyte mest mulig av sollyset. Første økten, på skiskytterstadion, besto av 90-110 minutter med innlagte intervaller, og drag på 4*5 min i sone 4. Vi delte oss i to grupper hvor en gruppe kjørte intervallene på skøyteski og resten på klassisk ski. Begge gruppene virket veldig fornøyde med intervallene sine. Etter intervallene hadde Anders G et impulsivt skøytekurs med noen av oss som trengte å bli preppet på teknikk. Andre økta var restøkt. Etter at Hanna fra Ormsund kom onsdag kveld, gikk hun og Synnøve en tur i lysløypa. Stina og Anders G dro hjem onsdag kveld.

Torsdag var første økt samme type som tirsdag og søndag, med en lengre løype som gikk oppå fjellet istedenfor langs med fjellet. På toppen før nedfarten, da vi var som mest slitne og sultne, stod Drangedal bygg og reklamerte for firmaet sitt, med pølser, saft og pannebånd. Det var fantastisk deilig etter alle de lange bakkene opp til toppen. Med den fine utsikten herfra så skjønner jeg hvor navnet himmelriket kommer fraJ

Andre økten, som var basis, ble gjennomført i bassenget som vi hadde på hytta. Det var utrolig slitsomt, og litt gøy. Fredag hadde vi konkurranser ala Helge, som inkluderte stafetter og andre utfordringer. Det ble bra gjennomført i strålende vær. Dommerteamet som besto av Bente og Helge kom fram til at det ble uavgjort mellom lagene, noe som ikke ble så godt mottatt, siden alle utøverne i Bærum roklubb har bra med konkurranseinstinkt. Det ble likevel akseptert, siden begge lagene tenkte at de hadde vunnet uansett. På kvelden feiret vi avslutningen av samlingen med taco og godis. Lørdag var hjemturen.

Med på turen var i første halvdel Anders og Sigrid og andre halvdel Bente og Helge. De gjorde en strålende innsats med og lage frokost, lunsj og middag til oss hver eneste dag. De passet også på at vi kom oss ut på øktene, og hjalp oss hvis vi trengte hjelp. Vi kunne ikke klart oss uten dem. En stor takk til Sigrid, Anders, Helge og Bente fra utøverne på samlingen!